آیت الله ناصری امام جمعه جدید یزددر اولین خطبه:

حکم و دستور ولايت فقيه، حکم خداوند است و اطاعت از آن واجب شرعي است و هيچکس حق سرپيچي از آن را ندارد

یزدفردا : "محمدرضا ناصري" در خطبه‌هاي اولين نماز جمعه خود در مسجد ملااسماعيل (ميعادگاه نماز جمعه يزد) در کسوت امامت جمعه، اظهار داشت: حکم و دستور ولايت فقيه، حکم خداوند است و اطاعت از آن واجب شرعي است و هيچکس حق سرپيچي از آن را ندارد.

وي تصريح کرد: در بسياري از مسايل بزرگ سياسي، بايد حکميت را به ولي فقيه بسپاريم و طبق نظر ايشان عمل کنيم؛ وظيفه‌اي به جز عمل به فرمايش ولي فقيه نداريم.

آيت الله ناصري اظهار داشت: در اطاعت از ولي فقيه، افراط و تفريط درست نيست. اگر مقرر به تبعيت از ولي فقيه باشيم بايد در تمام زمينه‌ها از او اطاعت کرد.

وي همچنين در خطبه اول نماز، خطاب به مردم يزد گفت: مبناي حرکت من با شما بر اساس فکر، انديشه، شنيده و ديده مستدل خواهد بود؛ گفتار و کردار خود را بر اساس فکر و انديشه قرار دهيد و به شنيدن تنها اکتفا نکنيد و به ديدن تنها راضي نشويد.

وي ادامه داد: مومن بايد فکور و انديشمند باشد و حساب شده کار کند؛ اين امر همان چيزي است که جامعه امروز به آن احتياج دارد. جامعه امروز تشنه حرکت بر اساس فکرها و شنيده‌ها و باورهاي مستدل است.

نماينده ولي فقيه در استان يزد تصريح کرد: با حرکت بر اساس فکر و شنيده‌هاي مستدل، رشد عقلاني جامعه ارتقا مي‌يابد و علم و درايت بيش از پيش نمايان مي‌شود؛ در چنين فضايي هيچ شايعه‌اي نمي‌تواند جامعه را از بين ببرد.

وي با بيان اين‌که تقدير الهي بر رفتن همه از اين دنيا رقم خورده است، افزود: مهم اين است که همگي خود را از آتش جهنم حفظ کنيم.

آيت الله ناصري تاکيد کرد: مايل بودم به يزد بيايم ولي به آمدن به اين شکل راضي نبودم؛ نمي خواستم بدون حضور " حجت‌الاسلام والمسلمين صدوقي" اينجا باشم اما تقدير الهي اين گونه بود و خداوند متعال اين گونه مقدر ساخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا